Alla inlägg under februari 2011

Av Eva - 26 februari 2011 16:21

Idag har vi varit på skoterträff. Så dagens timmar har tillbringats ute! Vi har ganska precis kommit hem. Elias är fortfarande ute och Rasmus träffade en kompis som han följde med hem! Här kommer några bilder från idag, inte många men några iaf   


                               


Behöver jag nämna att vi haft en bra dag!?   

Av Eva - 25 februari 2011 20:55

Till sommaren för två år sedan ordnade jag en kusin/släktträff. Det var nog det roligaste jag gjort någon gång!

På våren sa jag till mamma att det skulle varit roligt om vi kusiner kunde ha träffats!

Så, sagt och bestämt. Jag diktade ihop en inbjudan till mina kusiner och mostrar. Jag försökte så gott jag kunde få tag på de adresser som inbjudningarna skulle skickas till. När jag tog och räknade upp alla med respektive, både kusiner, barn och mostrar så skulle vi bli närmare 50 st. Så många   Men ändå var det inte alla som kom..


Dagen var nu kommen och vi for dit vi skulle hålla till. När jag såg min ena kusin komma emot mig kunde jag bara inte hålla tårarna tillbaka   Alla dessa glädjetårar som kom kunde bara inte hålla sig tillbaka.

Tänk att alla som kommit dagen till ära, har kommit tack vare att jag skickat en inbjudan till dem. På sätt och vis var det för min skull, det var ju tack vare mig som de kom   


Det kändes stort. Jag höll tal dessutom! Jag som vågade vägra tala inför klassen i skolan..


Det här kommer jag att leva lääänge på!!

Nä, det här vill jag verkligen göra om! 

Men vem vill hålla i det denna gång då? Jag!? Igen..



Kramisar    


Av Eva - 25 februari 2011 14:36

Jag och Elias bestämde oss för att gå och hämta Rasmus på skolan, när han slutat. Sagt och gjort, vi tog vägen som går över isen, skoterleden närmare bestämt. Här kommer några bilder från promenaden:


           

Bild på vårat hus från "andra sidan" Ljungan.       


   

Och såklart var jag ju "tvungen" att ta några självporträtt också   


   

Med oss fick vi även Marcus och Tove   


 

Elias hittade en pinne-"Mamma, knäpp på min fina pinne som jag hittade!" Självklart gjorde jag det!


 

Underbara barn   


Det var fantastiskt skönt ute i solen!!

Nu är det +2* ute!


Ska strax skjutsa hem Marcus och Tove, då ska jag och grabbarna passa på att kolla in deras kattungar, som föddes förra veckan  

Åh, mina barn vill också ha en kattunge, men inte min sambo  



Kramisar   




Av Eva - 25 februari 2011 11:05

I morse när jag skulle koka kaffe, så insåg jag att vi inget hade. Panik    Men vad katten gör jag nu..? Ett tag kvar tills affären öppnar dessutom!

Det var inget annat att göra än att vänta in tills affären skulle öppna   


Jag får huvudvärk om jag inget kaffe dricker..


Elias och jag kom nyss hem så nu avnjuter jag så äntligen dagens första mugg kaffe! Aah, så gott   



Idag är det ett sådant där toppen-kanon-härligt-väder med endast -3*, hittills!  

Efter att jag och Elias ätit lunch så ska vi bege oss ut . En dag som denna kan man bara inte missa och sitta inne!


Gå ut Ni med och insup massor med energi från solen och graderna! Vem vet, kanske vi träffas därute under solens strålar   


Ha en bra dag!

Kramisar!   

Av Eva - 25 februari 2011 08:52

  Tog denna bild på månen i somras då vi var hos pappa i Våmhus, dalarna!

Av Eva - 24 februari 2011 22:08

Har ni inte hört denna? Jäkligt bra!

Av Eva - 24 februari 2011 20:06

Såhär såg det ut hemma hos oss tidgare ikväll   

    Datanördar, eller   

Av Eva - 24 februari 2011 20:01

  Hoppas att det fungerar för dig nu, Tjohalia   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards