Alla inlägg den 27 februari 2011

Av Eva - 27 februari 2011 22:16

Måste ju bara visa ett par bilder på grabbarna när de gjorde den kalasgoda fruktsalladen, i fredags!

    

Koncentrationen är på hög nivå! 




Elias tyckte det var både roligt och spännande att använda "den vassa, farliga kniven"!       


Grabbarna var så duktiga    

Av Eva - 27 februari 2011 16:45

Något som jag funderat länge på är varför är det bara kvinnan som ska se till att hemmet är städat, fint och flitt?

Mannen tar ju inga egna initiativ förrän kvinnan ger honom "order" och svarar kanske då med en suck.

Kvinnan vill ha det städat och fint för att kunna slappna av i hemmet. Är det inte städat mår kvinnan dåligt över detta. Ibland kan det vara för mycket för kvinnan att städa själv, hon kanske har mått dåligt över något så hon inte kunnat. Eller har jobbat på tok för mycket, eller har haft väldigt mycket att tänka på. Kvinnan tror nog ironiskt nog i sin stillhet att kanske, kanske mannen har tagit ett initiativ att han har städat medans hon varit borta. Men nej, glöm det!

Vad har mannen gjort medans kvinnan varit borta? Ja, säg det. Inte städat i alla fall. Men om mannen är borta, vad gör då kvinnan? Jo, städar såklart!

Varför är det så?

För att kvinnan ska känna sig uppmärksammad så räcker det med att mannen hjälper till med hemmet. Och för att kvinnan ska känna sexlust, så räcker det med att mannen hjälper till med hemmet. Det blir som ett slags förspel, hur dumt det än låter.

Det här är bara mina funderingar över hur jag tror att det är i många förhållanden! Det här står säkerligen bara för mig.


(*Städat= Ta egna initiativ att göra saker, tvätta, diska, plocka, stöka etc etc..)


Eller vad tror och tycker du?

Av Eva - 27 februari 2011 13:32

Igårkväll när vi var (och är) barnfria så for vi till ett par goda vänner för lite surr. Nog blev det surr alltid, vi kom hem 01.45   Men kul som vanligt var det!   


Idag hade vi tänkt att vi skulle ha tagit skotrarna upp till Gransjöbodarna (www.gransjobodarna.se) och fika. Men så ringde Arvid och frågade om de fick låna "cheetah´n" och pulkan för de tänkte fara med grabbarna på ett ställe och fika och fiska, med min bror. Självklart fick de låna dem utav oss!

Men.. Då kunde inte vi ta en varsin. Vad göra   Självklart tog vi en och samma skoter   


Fikat de bjussade på idag var:

  SEMLA!!!!   Yuammi



Nu ska jag äta en något försenad lunch.. Sen eventuellt en promenad, i det toppenhärliga vädret som vi även idag bjuds på   



Ha en skön dag!

Kramisar   


Av Eva - 27 februari 2011 09:57

  Såklart blir det denna, när min älskade lillebror äktar sin maka.

Kärlek  på hög nivå   

Tidigare månad - Senare månad

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards